شروع ساخت اپلیکیشن

شروع ساخت اپلیکیش

شروع ساخت اپلیکیشن موبایل موفق نیازمند یک رویکرد استراتژیک است که شامل در نظر گرفتن مراحل مختلف و مهم قبل از شروع به فرآیند توسعه آن است. از درک هدف اصلی برنامه شما تا انجام تحقیقات بازار بطور کامل و ایجاد یک طراحی کاربر پسند، هر مرحله نقشی حیاتی در شکل دادن به محصول نهایی دارد. دومین گام پیش بینی های بودجه در مسیر ظراحی اپلیکیشن است.

در محله بعد نحوه ساخت اپلیکیشن مورد بررسی قرار میگیرد اینکه ساخت اپلیکیشن در مجموعه خوتان باشد، برون سپاری کنید و یا از یک شرکت معتبر خرید کنید وخوب البته اپلیکیشن سازهای رایگان را نمیتوان نادیده گرفت. اندروید یا ios  ویا هردو برای ساخت اپلیکیشن موبایل مساله این است! در این راهنما، ما گام‌های کلیدی مربوط به طراحی اپلیکیشن موبایل را بررسی می‌کنیم، و اطلاعاتی در مورد چگونگی ایجاد دیدگاه خوبی برای شروع طراحی اپلیکیشن خود قبل از شروع به توسعه آن و در مراحل ساخت آن ارائه می‌کنیم.

تیم برنامه نویسی رایااپ، با طراحی اپلیکیش ختصاصی، فرصتی بی نظیر برای توسعه کسب و کار دیجیتالی شما را فراهم می سازد.

رایااپ

مشاوره رایگان با کارشناسان رایا اپ را از دست ندهید!

رایااپ

هدف از ساخت برنامه تلفن همراه شما چیست؟

پیش از شروع به ساخت اپلیکیشن ،برای اینکه بتوانید هدف از ساخت برنامه خود را بطور شفاف مشخص کنید ابتدا باید این نکات را درنظر بگیرید

  • مخاطبان هدف را شناسایی کنید
  • اهدافی که پس از ساخت اپلیکیشن قصد دارید به آنها دستیابی پیدا کنید کدام است؟

شناسایی مخاطبان هدف

قبل از ورود به طراحی اپلیکیشن موبایل، مطمئن شوید که می دانید برای چه کسی طراحی می کنید. درک صحیح و شناخت کامل نیازها، ترجیحات و الگوهای رفتاری مخاطب هدف، کلید ایجاد یک اپلیکیشن موفق است.

تعیین اهداف روشن

تعریف کنید که می خواهید اپلیکیشن موبایلتان به چه چیزی برسد. خواه افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، یا بهبود تعامل با مشتری باشد، تعیین اهداف و بطور دقیق و روشن فرآیند طراحی را به طور موثر هدایت می کند.

شروع ساخت اپلیکیشن

انجام تحقیقات و تحلیل بازار پیش از شروع ساخت اپلیکیشن

  • تجزیه و تحلیل رقبا و پیشرفت های صنعت: در مورد رقبا و پیشرفت ها و تحولات صنعت خود تحقیق کنید تا شکاف ها و فرصت هایی را که می توانند اپلیکیشن موبایل شما را متمایز کنند، شناسایی کنید. با درک اینکه چه چیزی در بازار به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرد و چه چیزی خوب نیست، می توانید استراتژی طراحی اپلیکیشن خود را اصلاح کنید.
  • نظرسنجی از کاربران بالقوه برای بازخورد: با جمع آوری نظرات و دیدگاه های کاربران بالقوه بازار هدف خود، پیش بینی نسبتا خوبی از بازخورد اپلیکیشن خود جمع آوری کنید تا مطمئن شوید برنامه تلفن همراه شما انتظارات آنها را برآورده می کند.

تعریف تجربه کاربری و طراحی رابط

ایجاد User Persona – پرسونای کاربر را توسعه دهید با استفاده از نمایه های فرضی که خصوصیات و ویژگی های اصلی مشتریانتان را پوشش میدهد تجربیات شخصی‌سازی ‌شده‌تری در برنامه ایجاد کنید. درک انگیزه ها، نیازها و رفتارهای کاربران شما، تصمیمات طراحی اساسی را در طول فرآیند طراحی را تعیین می کند.نحوه تجربه کاربر و یا نحوه استفاده آن را ترسیم کنید تا بتوانید نحوه تعامل کاربران با برنامه شما از ابتدا تا انتها را تجسم کنید.

مشاهده  بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی آیفون

ایجاد یک Wireframe دقیق و نمونه اولیه

Wireframe طرح اولیه ای است که برای برنامه شما ایجاد شده است. در اصل این طرح نمادین اولیه شروع ساخت اپلیکیشن، به عنوان نقطه شروعی عمل می کند که روند توسعه کلی پروژه برنامه های Android و iOS را هدایت می کند. همچنین پیش نمایش خوبی از آینده برنامه را برای شما و طراحان برنامه به نمایش میگذارد.

مزیت کلیدی طراحی وایرفریم این است که ارتباط ساده‌ای بین چیدمان و ساختار و طراحی برنامه، میان تیم طراحی و توسعه و سرمایه گذار برنامه و مشتری برقرار میکند. این به این دلیل است که چیدمان صفحات، عملکرد هر قسمت از برنامه، شرح ویژگی ها و غیره اغلب شامل پیچیدگی هایی است که می توان از طریق وایرفریم ها بهتر منتقل شود و قابل درک تر باشد.

ترسیم مفاهیم اولیه و توسعه نمونه های اولیه تعاملی

نمونه های اولیه تعاملی بسازید تا طراحی اپلیکیشن موبایل خود رابتوانید بطور واقعی تری مورد بررسی قراردهید و عملکرد آن را قبل از شروع به طراحی و توسعه آزمایش کنید. نمونه سازی به شناسایی زودهنگام مشکلات و میزان قابلیت استفاده کمک می کند و انتقال سریع تر به مرحله توسعه و شروع طراحی اپلیکیشن‌ را موجب میشود.

 انتخاب ابزارهای توسعه و بستر مناسب  پیش از شروع ساخت اپلیکیشن

ارزیابی چارچوب های مختلف توسعه برنامه: دز زمان شروع ساخت اپلیکیشن، وقتی نوبت به انتخاب چارچوب توسعه مناسب برای برنامه تلفن همراه شما می رسد، مانند انتخاب لباس مناسب برای اولین قرار ملاقات است – شما چیزی می خواهید که خوب به نظر برسد و به شما احساس اعتماد به نفس بدهد.

شروع طراحی اپلیکیشن‌

چارچوب های مختلف را بر اساس عواملی مانند سهولت استفاده، ویژگی های ارائه شده در برنامه و سازگاری با نیازهای پروژه خود ارزیابی کنید.

اپلیکیشن موبایل برای کدام پلتفرم ها طراحی خواهد شد؟

انجام تحقیقات بازار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا اکثر مخاطبان هدف شما از iOS یا Android استفاده می کنند یا هردو.

هنگامی که تمام اطلاعات لازم در مورد بازار هدف خود را جمع آوری کردید و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کردید، نوبت به انتخاب پلت فرم برای راه اندازی اپلیکیشن موبایل می رسد. داده های جمع آوری شده در مرحله قبل را مرور کنید تا ببینید کدام پلتفرم ها بیشتر توسط مخاطبان شما استفاده می شود. آیا اکثر مشتریان بالقوه شما از اندروید یا iOS استفاده می کنند؟ این یافته ها ممکن است نشان دهد که به جای آن باید طراحی یک برنامه وب را در نظر بگیرید. بر اساس نتایج ارزیابی، تصمیم بگیرید که برنامه را برای کدام سیستم عامل توسعه دهید.

ایجاد یک حلقه تست و بررسی قابلیت استفاده

تست قابلیت استفاده مانند این است که از دوستان خود در مورد آخرین سلفی خود بازخورد بخواهید – شما می خواهید نظرات صادقانه ای برای بهبود ظاهر خود داشته باشید. برنامه خود را با کاربران واقعی آزمایش کنید تا هرگونه مشکل قابلیت استفاده را شناسایی کنید و تنظیمات و تغییرات لازم را برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه انجام دهید.

مشاهده  کاربرد فیگما در طراحی اپلیکیشن

نهایی کردن طراحی و آماده سازی برای برنامه نویسی

نهایی کردن طراحی بصری برنامه تلفن همراه شما به این صورت است که باید عناصرمختلف طراحی مانند طرح‌ها، المان‌های رنگی، تایپوگرافی وعناصر گرافیکی را برای ایجاد یک رابط کاربری جذاب و منسجم از نظر بصری اصلاح کنید.

تعیین نیازهای مالی اولیه، ارزیابی دامنه و پیچیدگی برنامه

قبل از شروع ساخت اپلیکیشن، بسیار مهم است که دامنه و پیچیدگی پروژه خود را به خوبی شناسایی کنید. یک برنامه ساده با ویژگی های معمولی به طور قابل توجهی کمتراز یک برنامه پیچیده باعملکردهای حرفه ای نیازمند بودجه و صرف هزینه خواهد بود. در مورد آنچه نیاز دارید در مقابل آنچه می خواهید برای اطمینان از همسویی بودجه شما با اهدافتان واقع بین باشید.

محاسبه هزینه های ساخت و نگهداری

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل فقط نوک کوه یخ است. هزینه های تعمیر و نگهداری و رفع باگ های احتمالی وتوسعه و ارتقا مداوم را فراموش نکنید، که در صورت عدم توجه می تواند پروژه شما را با شکست مواجه کند. هزینه‌های رفع اشکال، به‌روزرسانی و پشتیبانی را در نظر بگیرید تا برنامه‌تان پس از راه‌اندازی به خوبی اجرا شود تا زمانی که به عنوان یک برنامه مولد و درآمدزا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

انجام تحقیقات بازار برای برآورد هزینه های شروع طراحی اپلیکیشن‌

تحقیق در مورد معیارها و روند تغییرات و پیشرفت صنعت می تواند رقمی کاملاً واضح از هزینه های دیگران در پروژه های مشابه به شما بدهد. از حرکات و تغییرات بازار مطلع باشید تا در مورد نیازهای مالی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

شروع ساخت اپلیکیشن

در صورتی نمی توانید تحیلی صحیحی از هزینه ها داشته باشید،از کارشناسان بپرسید. دریافت مظنه از آژانس های طراحی وتوسعه اپلیکیشن ها می تواند تصویر واضح تری از هزینه های مربوطه به شما ارائه دهد. قیمت‌ها را مقایسه کنید.

برنامه ریزی برای بودجه توسعه در بسترهای مختلف

در زمان شروع ساخت اپلیکیشن باید بدانید که پلتفرم های مختلف نیازمندی ها و هزینه های توسعه متفاوتی دارند. نیازهای منحصر به فرد iOS، Android و توسعه وب را برای تخصیص موثر سرمایه خود شناسایی کنید. کار درهر پلتفرم با محدوه قیمت مشخص خود همراه است.

هزینه های توسعه را در iOS، Android و وب مقایسه کنید تا مشخص کنید بودجه شما در کجا به بهترین شکل استفاده می شود. فراموش نکنید که پایگاه کاربر و ترجیحات هر پلتفرم را در نظر بگیرید.

شناسایی منابع تامین مالی و گزینه های سرمایه گذاری پیش از شروع ساخت اپلیکیشن

آیا خودتان سرمایه گذار اصلی هستید یا به دنبال بودجه خارجی خواهید بود؟ اگر خودتان تنها سرمایه گذار باشید کنترل بیشتری بر روی روند اجرا خواهید داشت اما ممکن است منابع و بودجه محدودی را داشته باشید، در حالی که بودجه خارجی می تواند پول نقد تزریق کند، اما ممکن است با اعمال نظرهای خارجی در روند طراحی همراه باشد.

مشاهده  طراحی اپلیکیشن‌ در دبی

سرمایه‌گذاران بالقوه‌ای را که با چشم‌انداز و هدفگذاری‌های شما هماهنگ هستند و ایده اپلیکیشن شما را با اطمینان مطرح می‌کنند، وارد بازی شوید. به یاد داشته باشید، این فقط در مورد پول نیست، بلکه یافتن یک شریک استراتژیک است که به پتانسیل برنامه شما اعتقاد دارد و در مسیر پیش رو با شما همراه خواهد بود.

تخمین هزینه های شروع ساخت اپلیکیشن و راه اندازی اپلیکیشن

هنگام شروع ساخت اپلیکیشن ، شناخت کامل نسبت به مراحل مختلف طراحی و ساخت و هزینه های مربوط به هر یک بسیار مهم است. از ایده پردازی و طراحی گرفته تا توسعه و آزمایش، هر مرحله به منابعی نیاز دارد که می تواند به سرعت بر روی هم جمع شود. با تفکیک این مراحل و هزینه‌ها، می‌توانید تصویر واضحی از میزان بودجه مورد نیاز برای اجرای برنامه خود داشته باشید.

هزینه های بازاریابی را فراموش نکنید

بودجه بندی پروژه فقط در مورد ساخت برنامه نیست. شما همچنین باید هزینه های بازاریابی و بازار سازی را در نظر بگیرید. تبلیغ موثر اپلیکیشن شما برای موفقیت آن ضروری است،

بنابراین بودجه بندی برای کمپین های بازاریابی، بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن و سایر هزینه‌های مربوط به بازار سازی به همان اندازه مهم است. با در نظر گرفتن این هزینه ها از قبل، می توانید اطمینان حاصل کنید که برنامه شما در هنگام ورود به بازار توجهی را که شایسته آن است به خود جلب می کند.

تخصیص منابع به طور موثر برای شروع ساخت اپلیکیشن

برای جلوگیری از چالشهای غیرمنتظره مالی، ایجاد یک بودجه دقیق و جدول زمانی برای مسیر پیش روی ساخت اپلیکیشن خود ضروری است. با مشخص کردن هزینه های خود و تعیین ضرب الاجل برای هر مرحله از توسعه، می توانید در مسیر صحیح توسعه اپلیکیشن خود بمانید و منابع را به طور موثر تخصیص دهید.

یک بودجه و جدول زمانی خوب برنامه ریزی شده می تواند به شما کمک کند تا امور مالی خود را به طور موثر مدیریت کنید. با نظارت صحیح بر چگونگی تخصیص منابع، می توانید فرآیند طراحی اپلیکیشن را به خوبی پیش ببرید.

نظارت و تنظیم بودجه برای ساخت اپلیکیشن

برای حفظ بودجه طراحی اپلیکیشن خود، پیاده سازی سیستم های ارزیابی و گزارش گیری ضروری است. با نظارت بر هزینه‌ها، پیگیری پیشرفت و ایجاد گزارش‌های دقیق، می‌توانید اطلاعات دقیقی هزینه کردها و هزینه های پیش بینی نشده و یا مازاد بدست آورید و تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید تا بودجه بطور دقیق و در جای مناسب هزینه شود.

شروع طراحی اپلیکیشن‌

انعطاف پذیری در بودجه بندی برای هزینه های غیر منتظره

در دنیای طراحی اپلیکیشن، هر لحظه ممکن است هزینه های غیرمنتظره ای ایجاد شود. به همین دلیل حفظ انعطاف پذیری در رویکرد برنامه ریزی برای بودجه بسیار مهم است. با کنار گذاشتن یک صندوق اضطراری برای هزینه های پیش بینی نشده و آمادگی برای تنظیم بودجه خود در صورت نیاز، می توانید به راحتی چالش های مالی را پشت سر بگذارید. انعطاف‌پذیری در بودجه‌بندی تضمین می‌کند که پروژه ساخت اپلیکیشن شما بدون توجه به هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که ممکن است برای شما پیش بیاید، به رشد خود ادامه دهد.

مشاهده  طراحی اپلیکیشن‌ با هوش مصنوعی

انتخاب بهترین روش برای طراحی اپلیکیشن

پس از برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی شروع ساخت اپلیکیشن ، زمان تصمیم گیری در مورد روش توسعه ساخت ویا برنامه نویسی است!

یکی از چالش های اصلی برای کسانی که به دنبال ساخت یک اپلیکیشن موبایل حرفه ای هستند، تصمیم گیری در مورد خرید یک اپلیکیشن آماده یا سفارش یک اپلیکیشن سفارشی است. روش های مختلفی وجود دارد که می تواند بر اساس نیازهای کسب و کار، منابع مالی، منابع انسانی و اهداف شما را محقق کند.

شما می توانید یکی از این روش ها را برای شروع فرآیند ساخت اپلیکیشن انتخاب کنید. در زیر، تفاوت هایی را در برخی از ویژگی های هر روش مشاهده خواهید کرد.

 استخدام برنامه نویس در درون مجموعه

کنارهم جمع کردن یک تیم برنامه نویسی درجه یک مانند جمع آوری گروهی از ابرقهرمانان است – هر یک از اعضا مهارت های منحصر به فردی را برای تکمیل پروژه ارمغان می آورد. باید راهی پیدا کنید که چگونه مجموعه مهارت های مورد نیاز پروژه‌تان را شناسایی کنید و از طریق کانال های موثر نیروهای استخدامی مناسب را بیابید.

از جادوگران کدنویسی گرفته تا استادان UX/UI، شناسایی مجموعه افرادی با مهارت های مورد نیاز برای تیم برنامه نویسی شما بسیار مهم است. نکته مثبت در خصوص استخدام تیم برنامه نویسی هم افزایی گروهی در زمان انجام پروژه است. از جمله مزایای استخدام تیم برنامه نویسی می‌توان به اینکه اگر تیم اجرایی در درون مجموعه خودتان باشد موجب انعطاف پذیری بسیار بیشتر در روندانجام کار میشود اشاره کرد.

مزایای و معایب استخدام فریلنسرها برای پروژه های کاربردی

انعطاف پذیری، مقرون به صرفه بودن و دسترسی به معدن بی انتها از استعدادهای متنوع تنها بخشی از مزایای استخدام فریلنسرها برای پروژه های کاربردی است. مانند داشتن یک سلاح مخفی در زرادخانه خود است – فریلنسرها می توانند مهارت ها و دیدگاه های منحصر به فردی را به میدان بیاورند. اما شاید کار با فریلنسر ها گاهی دشوار شود. اولین چالش ایجاد هماهنگی و عدم هم افزایی تیمی است که باید در ابتدای شروع پروژه مورد چاره اندیشی قرار گیرد.

بهترین روش ها برای مدیریت روابط برنامه دورکار

ارتباطات واضح، شرح مشخص و دقیق از محدوده پروژه و احترام متقابل برای مدیریت روابط برنامه نویس آزاد ضروری است. ایجاد ددلاین های مشخص برای تحویل مرحله به مرحله و گام به گام پروژه و ارتباط مستمر و دریافت گزارش از روند پیشرفت در زمان های مشخص میتواند حاشیه های ایجاد شده برای همکاری با فریلنسر ها را از بین ببرد.

برون سپاری پروژه های ساخت اپلیکیشن

زمانی که امکان گسترش قابلیت‌های تیم خود ندارید یانیاز به تخصصی داریدکه به آن دسترسی ندارید، برون‌سپاری پروژه‌های توسعه اپلیکیشن می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. نحوه انتخاب شریک برون سپاری مناسب و مدیریت موثر ارتباطات و همکاری را بیاموزید.

مشاهده  آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

سفارش پروژه بطور کامل و یا بخشی از آن به شرکتهای برنامه نویسی

برون سپاری وظایف ساخت اپلیکیشن همچنین می تواند یک استراتژی مقرون به صرفه برای ساخت اپلیکیشن باشد. با استخدام توسعه دهندگان یا شرکتهای برنامه نویسی برای رسیدگی به جنبه های خاص پروژه، می توانید هزینه های سربار را کاهش دهید و به تخصص مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید. برون سپاری می تواند به شما در تسریع توسعه، بهبود کیفیت و ماندن در محدودیتهای تعیین شده بودجه کمک کند.

شروع ساخت اپلیکیشن

استفاده از سایت های ساخت اپلیکیشن رایگان

ایجاد برنامه شخصی خود با سایت های ساخت اپلیکیشن رایگان برنامه آسان تر از همیشه است! این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدون دانش کدنویسی، اپلیکیشن‌های موبایلی خودتان را طراحی کنید و بسازید و عرضه کنید. این مانند کنار هم قرار دادن یک پازل است – همه قطعات وجود دارند، فقط باید آنها را همانطور که می خواهید در صفحات برنامه کنار هم مرتب کنید.

یکی از نکات مهمی که هنگام استفاده از App Maker باید به خاطر بسپارید این است که بسیار مقرون به صرفه است، اما ممکن است بهترین گزینه برای مشاغل بزرگ با اهداف بلندمدت نباشد. این روش از زیرساخت های ساخت اپلیکیشن پشتیبان مورد نیاز برای رقابت واقعی در بازار پشتیبانی نمی کند. بنابراین، در حالی که برای مبتدیان و پروژه های کوچک عالی است، ممکن است بهترین انتخاب برای شرکت های بزرگتر نباشد.

وقتی نوبت به شروع ساخت اپلیکیشن می رسد، به یاد داشته باشید که آن را کاربر محور درنظربگیرید. برنامه شما باید شهودی و آسان برای پیمایش باشد و تجربه کاربری مثبتی را دربرداشته باشد. توجه به اقدامات امنیتی نیز بسیار مهم است. شما نمی خواهید داده های کاربرانتان به دست افراد نادرستی بیفتد.

شروع طراحی اپلیکیشن‌

شروع ساختن اپلیکیشن نیازمند درک روشنی از جنبه های مالی درگیر است. از تعیین نیازهای مالی اولیه تا شناسایی استراتژی های مقرون به صرفه، مسیر توسعه اپلیکیشن با تصمیمات مالی هموار می شود که می تواند بر موفقیت پروژه شما تأثیر بگذارد

. در این مقاله، ما به بررسی ملاحظات کلیدی برای تخمین بودجه مورد نیاز برای شروع ساخت یک برنامه پرداختیم، بررسی کردیم که چگونه تحقیقات بازار، بودجه بندی برای پلتفرم های مختلف و تخصیص منابع نقش های اساسی در فرآیند توسعه ایفا می کنند. به روش های مختلف توسعه برنامه پرداختیم و مزایا و معایت هریک را مورد بررسی قرار دادیم.

معرفی رایااپ

رایاپ یک شرکت نرم افزاری ساخت اپلیکیشن در تهران است که با در اختیار داشتن تیمی از کارشناسان و متخصصان در زمینه طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل به شما کمک می کند تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنید. تیم طراحی رایاپ با استفاده از آخرین تکنولوژی و دانش فنی، برنامه های کاربردی با کیفیت بالا و عملکرد عالی ایجاد می کند. همچنین با توجه به نیازها و مشکلات کاربران مختلف، رایپ به طور مستمر برنامه تولید را بهبود می بخشد و تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *