طراحی اپلیکیشن crm
طراحی اپلیکیشن crm اندروید و ios خود را به متخصصان رایااپ بسپارید و یک اپلکیشن به سلیقه خودتان داشته باشید.
طراحی اپلیکیشن crm یا Customer Relationship Management باهدف ثبت آمار و یا تحلیل لحظهای روند پیشرفت کسبوکار، اکشنها و ری اکشنهای مشتریان و شرح روند کلی و جزئی فعالیت بازاریابان در قسمتهای مختلف کاری، صورت میپذیرد. با کسب این اطلاعات بهصورت متمرکز، راحتتر و بهینهتر برای ادامه کار شرکت یا بیزینس خود در قسمت فروش و مارکتینگ، سیاست گزاری و تصمیمگیری میکنید. همچنین با ساخت اپلیکیشن crm استراتژیهای فروش خود را متحول ساخته، بر کار بازاریابان تسلط یافته و از ورشکستگی نجات مییابید. البته طراحی نرمافزار crm تعامل بهتر و متمرکز جهت حفظ مشتری، ارائه خدمات پس از فروش قدرتمند، افزایش بهرهوری، بلوغ کسبوکار و برقراری سطوح مختلف ارتباطی را نیز برای یک بیزینس به ارمغان میآورد
دریافت مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره از تیم رایا اپ کافی است فرم زیر را تکمیل نمایید یا از طریق شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید.
تماس از 11ظهر تا 10شب
مراحل پیادهسازی و طراحی اپلیکیشن crm
هدف اصلی ساخت اپلیکیشن crm مدیریت درست ارتباط با مشتریان، شناخت دقیق نیازها و اهداف کسبوکار، دریافت اطلاعات مشتریان به شکلی منظم و قابلدسترس بهصورت دیجیتالی و بسیار پیشرفته است. ولی برای دستیابی به این مزایا باید مراحل اجرایی چنین اپی با دقت پیگیری شود.
مرحله اول: جلسه مشاوره تخصصی با مشتری و مستندسازی اولیه
در این مرحله، نیازها و اهداف مشتری بهطور دقیق بررسی و مستند میشود. این شامل شناخت کسبوکار، فرآیندهای کاری، نقاط ضعف و قوت سیستمهای فعلی و انتظارات از سیستم CRM جدید است. پس باید درک کاملی از فرایندهای تجاری، اهداف موردنظر از پیادهسازی CRMو چالشهای موجود به دست آید. همچنین باید نیازهای دقیق مدیران مشاغل، ازجمله ویژگیها و قابلیتهای موردنیاز در اپلیکیشن CRM بررسیشده و این نیازمندیها بهطور کامل مستند شوند. انتخاب مناسبترین پلتفرم و تکنولوژی برای توسعه اپلیکیشن بر اساس نیازمندیها و بودجه نیز مهم است. بهطور واضح مشخص کردن کارهایی که در پروژه انجام خواهد شد و مواردی که خارج از محدوده پروژه هستند و تعیین محدودۀ پروژه نیز در این مرحله جای میگیرد.
مرحله دوم: بررسی امکانات سختافزاری موجود در بیزینس کسبوکارها
ارزیابی زیرساختها و بررسی توانایی سختافزاری و شبکه مشاغل برای میزبانی و اجرای اپلیکیشن شامل بررسی سرورها، پهنای باند، فضای ذخیرهسازی و امنیت شبکه و ارائه پیشنهادها برای ارتقاء و بهبود زیرساختها در صورت نیاز باید انجامپذیرند. چراکه این مرحله برای اطمینان از سازگاری سیستم CRM با زیرساختهای سختافزاری کسبوکارها حیاتی است.
مرحله سوم: بررسی نیازمندیهای تخصصی مشاغل و مستندسازی نهایی
در مرحله سوم طراحی نرمافزار crm باید به سراغ نیازمندیهای امنیتی و تعریف و مستندسازی این نیازمندیها برای محافظت از دادهها و اطلاعات حساس مشتری رفت. گزارشگیری و آنالیز دادهها برای کمک به تصمیمگیری بهتر، یکپارچهسازی با سیستمهای دیگر مانند سیستمهای حسابداری، انبارداری و … و در ادامه تست و ارزیابی برای اطمینان از عملکرد صحیح اپلیکیشن در این مرحله انجام میپذیرد. درواقع نیازمندیهای تخصصی و عملکردهای مورد انتظار از سیستم CRM با جزئیات بیشتری در این بخش تعریف و مستند میشود. چراکه این مستندات بهعنوان راهنمای توسعهدهندگان عمل خواهد کرد.
مرحله چهارم: برنامهنویسی کاملاً اصولی و قابلاجرا
این مرحله شامل طراحی و توسعه اپلیکیشن CRM با استفاده از زبانها و چارچوبهای برنامهنویسی مناسب است. در این مرحله، تستهای مختلفی برای اطمینان از کیفیت و کارایی اپلیکیشن انجام میشود.
مرحله پنجم: طراحی بهصورت اختصاصی (شخصیسازی و افزودن امکانات درخواستی به سفارش مشتری)
ارزیابی طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) متناسب با نیازهای مشتری نیز از بخشهای مهم در طراحی اپلیکیشن crm محسوب میشوند. بدین ترتیب امکانات اضافی یا شخصیسازیها بر اساس نیازهای مشتری به سیستم باید در نظر گرفته شود
مرحله ششم: نصب بر روی بستر شبکه داخلی یا اینترنت
نصب و پیکربندی سیستم CRM بر روی سرورهای مشتری و پیکربندی دسترسی کاربران و انتخاب بستر (داخلی یا اینترنت) مناسب بسته به نیازها و سیاستهای امنیتی مشتری نیز از مراحل مهم به نظر میرسد.
برخی از نمونه کارها
آی کست
گیتی گت
پادکست
ورود و عضویت با otp - شنیدن پادکسپات - دانلود پادکست - بوک مارک کردن پادکست - بوک مارک کردن ایپیزود پادکست - دانلود پادکست
سرخ اپ
گیتی گت
معرفی خدمات سالن های زیبایی
ورود و عضویت باotp - جستجو - دریافت لوکیشن ونمایش سالن ها براساس آن - ثبت نظر - بوک مارک کردن
ازشنبه
خانم فرید
رژیم و برنامه غذایی
در خواست رژیم _ خرید رژیم _ فرم درخواست رژیم آنلاین _ مشاهده ویدیو _ مقاله _ پادکست_ ورود و ثبت نام با otp _ لیست در خواست ها و....
کلینیک زیبایی یوتوپیا
آقای سرافراز
خدمات زیبای (ژل , بوتاکس و ..)
رزو آنلاین _ معزفی خدمات _ بلاگ و...
مشاوره کسب و کار با امید کربلایی
امید کربلایی
مشاوره کسب و کار
رزو وقت مشاوره _ بلاگ _ پادکست _ معرفی نمونه کارا و...
آکادمی فروش مصطفی خالقی
آقای مصطفی خالقی
فروش دوره های آموزشی
فروش دوره های آموزشی _ آزمون DISC _ بلاگ _ ورود و ثبت نام با کد یک بار مصرف
سالن زیبایی مینامیرزایی
خانم میرزایی
معرفی خدمات و فروش دوره های اموزشی
رزو وقت مشاوره _ بلاگ _ پادکست _ معرفی نمونه کارا و...
فروشگاه اینترنتی زیوردل
آقای بنارش
فروش زیورآلات طلا
فروش زیورآلات _ آزمون DISC _ بلاگ _ ورود و ثبت نام با کد یک بار مصرف _ محاسبه قیمت محصولات براساس نرخ طلا و...
آشنایی با اپلیکیشن crm
اپلیکیشن crm یک نرمافزار هوشمند قابل طراحی بهصورت نصبی یا تحت وب باقابلیت پیادهسازی و اجرا در دیوایسهای مختلف مانند لپتاپ یا گوشی است. طراحی اپلیکیشن crm اختصاصی بهبود فرایند بازاریابی و پشتیبانی را مطابق با رویکردهای هر کسبوکار و مسیر پیشرفت آن فراهم میسازد. درج تمامی امکانات موردنیاز، طراحی رابط کاربری مطابق با سطح دانش پرسنل و کاهش مشکلات ناشی از استخراج، استانداردسازی و انتقال دادهها فقط بخش کوچکی از مزایای طراحی اپ crm هماهنگ با کسبوکارتان است.
ضرورتهای طراحی اپلیکیشن crm
طراحی نرمافزار crm به دلیل دستیابی به قابلیت دریافت گزارشهای فوری خودکار، امکان ذخیره اطلاعات دقیق مشتریان در یک پایگاه داده، تسهیل ارتباط تیمی و حفظ بهتر مشتریان فعلی و جذب مشتریان احتمالی ضروری است. در ادامه از دیگر فاکتورهای سودمندی که طراحی چنین اپی را برای سازمانها ضروری میسازد، سخن میگوییم.
- پیشبینی فروش دقیقتر
- اندازهگیری روند پیشرفت کسبوکار بر اساس آمار دقیق
- امکان بررسی رفتار مشتریان در بازه مختلف زمانی نسبت به یک سرویس یا محصول
- رهایی از وابستگی به نیروی کاری (کارمند) و کاهش هزینهها
- دستیابی به اپی منعطف با هر سازمان و شرایط و سطوح دسترسی متغیر مدیران
- قابلاجرا توسط تمام پلتفرمهای مختلف مثل pc، لپ تاب، تبلت، موبایل و …
- یکپارچهسازی سیستم نرمافزاری در سازمانها
- تحلیل رفتار و نیازهای مشتریان
- بهینهسازی فروش و کسب فرصتهای جدید
- تقویت وفاداری مشتریان
مزایای طراحی اپلیکیشن CRM:
ساخت اپلیکیشن crmمزایای متعددی را برای کسبوکارها به همراه دارد که بهبود مدیریت ارتباطات مهمترین آن به شمار میرود. چراکه CRM به شرکتها کمک کرده تا تمامی تعاملات با مشتریان را ثبت و مدیریت کنند، این امر باعث بهبود رابطه و ارتباطات با مشتریان میشود. در ادامه از دیگر مزایای چنین اپی بیشتر برایتان میگوییم.
- تحلیل دادهها: اپلیکیشنهای CRM دادههای مربوط به رفتار مشتریان و فروش را تحلیل کرده و به تصمیمگیریهای بهتر و استراتژیهای تجاری هوشمندتر کمک میکنند.
- افزایش فروش: با دسترسی به اطلاعات دقیق و زمانبندیشده، تیمهای فروش فرصتهای فروش جدید را شناسایی کرده و بر اساس اهداف مشخصی بهپیش میروند.
- شخصیسازی خدمات: CRM به کسبوکارها این امکان را میدهد که خدمات و محصولات خود را بر اساس نیازها و الزامات خاص مشتریان شخصیسازی کنند.
- کارایی عملکرد: اتوماسیون فرآیندهای تجاری، مانند پیگیری فروش و بازاریابی، موجب افزایش کارایی و کاهش هزینهها میشود.
- پشتیبانی مشتری: اپلیکیشنهای CRM سبب بهبود خدمات مشتریان شده، زیرا با ارائه اطلاعات سریع و دقیق به تیم پشتیبانی، ارزیابی شرایط موجود را سهل میسازند.
- تعامل تیمی بهتر: این سیستمها امکاناتی را برای همکاری بهتر بین اعضای تیم و اشتراکگذاری اطلاعات فراهم میکنند.
- دسترسی از راه دور: بسیاری از اپلیکیشنهای CRM امروز بهصورت ابری طراحیشدهاند، بنابراین این امکان را به کاربران داده تا به اطلاعات خود از هرکجا و در هر زمان دسترسی داشته باشند.
- بهبود وفاداری مشتری: با ارائه خدمات بهتر و ارتباطات مستمر، طراحی CRM به افزایش رضایت و وفاداری مشتریان منجر میشود. بدین ترتیب پیادهسازی و استفاده از اپلیکیشنهای CRM به ایجاد منابع مؤثرتر و سودآورتر برای هر کسبوکاری منتهی خواهد شد.
عوامل تأثیرگذار بر قیمت ساخت نرمافزار CRM
قیمت ساخت نرمافزار CRM به عوامل مختلفی مثل پیچیدگی، امکانات موردنیاز، نوع تکنولوژی و شرکت سازنده بستگی دارد. البته گستردگی کسبوکار، زمان لازم برای ساخت بستر موردنیاز در نرمافزار و مناسبسازی آن با تعداد بالای کاربران نیز در قیمتگذاری بیتأثیر نیستند. بهطورکلی، این قیمت از چند ده میلیون تومان برای نرمافزارهای ساده تا چند صد میلیون تومان برای نرمافزارهای سفارشی و پیچیده متغیر میباشد.
بیزینسهای نیازمند به طراحی اپلیکیشن crm
امکان دستیابی به مزایایی مانند بهبود فرایند بازاریابی و پشتیبانی، اضافه کردن ابزارهای دلخواه و موردنیاز هر سازمان، دستیابی به ابزاری کاملاً هوشمند، ساخت اپلیکیشن crm را برای کارخانهها، فروشگاههای بزرگ، تولیدیها و سازمانها به یک ضرورت تبدیل ساخته است. ولی امکان ارتباط مستمر با مشتری، استفاده از اتوماسیون اداری، استخدام تحلیلگر داده، بهرهگیری از هوش تجاری و استفاده از بخشهای فرم ساز بهمنظور راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی نیز این نرمافزار را برای مراکز دولتی، ارائهدهندگان خدمات، استارتاپها، مجموعههای ورزشی و مجموعههای صنعتی نیز بسیار کارآمد ساخته است.
ویژگیهای برتر یک اپلیکیشن crm
در زمان طراحی اپلیکیشن crm باید ویژگیها، ابزارها و امکانات خاصی متناسب با هر کسبوکار در بستر اپ پیادهسازی شود. ولی در ادامه ما به برخی از پرکاربردترین این ویژگیها اشاره میکنیم.
- امکان ثبت سیستم ورود و خروج و سیستم مرخصی
- ثبت تسک (وظایف) قدرتمند بهصورت فردی و گروهی
- امکان صدور فاکتور بهصورت فاکتور رسمی و غیررسمی
- امکان ثبت پایه حقوق
- کارتابل پرسنل (برنامه جلسات، درج وظایف هر بخش، پیشفاکتورها و …)
- قابلیت طبقهبندی سیستمی مشتریان
- وجود بخش تیکت برای ارتباط مشتری و بخشهای مختلف سازمان
- دسترسی 24 ساعته برای انجام و تحقق اهداف شرکت
- امکان یادداشت برای مشتری و نیرو
- ارائه سیستم تیکتینگ پیشرفته
- وجود نمودارهای آماری و تحلیلگرهای فروش و تبلیغات
- قابلیت نامهنگاریهای اداری دیجیتال
- پیگیری فروش و مدیریت وظایف
- ارسال پیامکهای هدفمند
- پورتال مشتریان شامل بخشهای مرتبط باسابقه خرید، نمایش پیشفاکتور و …
- قابلیت تعریف باشگاه مشتریان و امتیازدهی
- ایجاد نوتیفیکیشن برای مشتریان و همکاران
شرایط ارتقا اپلیکیشن crm یا ارتقا ویژگیهای crm
بعد از طراحی نرمافزار crm ارتقاء این سیستم یک فرآیند مهم بوده که نیازمند برنامهریزی دقیق و در نظر گرفتن عوامل مختلفی است. بدین ترتیب برای ارتقاء یک اپلیکیشن CRM یا افزودن ویژگیهای جدید به آن، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. ابتدا باید نیازهای کسبوکار بهطور دقیق مشخص شوند؛ این شامل درک مشکلات فعلی و اهداف آتی است. سپس تحلیل سیستم موجود برای شناسایی نقاط ضعف و محدودیتها و همچنین امکانات موجود انجام میشود.
در ادامه طراحی و توسعه بر اساس نیازها انجامشده که گاهاً شامل تغییر رابط کاربری، اضافه کردن قابلیتهای جدید یا بهبود فرآیندهای فعلی میباشد. تست و ارزیابی برای اطمینان از عملکرد صحیح و مطابقت با الزامات نیز ضروری است. در طول این فرآیند، بهبود مستمر بر اساس بازخورد کاربران و تغییرات کسبوکار نیز باید مدنظر قرار گیرد.
از دیگر نکاتی که باید در زمان ارتقا اپلیکیشن CRM موردتوجه قرار گیرند باید به این موارد نیز اشاره نمود:
• دقت در نیازهای فعلی و آتی کسبوکار و تغییرات موردنیاز
• تعیین هدف از اعمال تغییرات
• شناسایی نقاط ضعف و محدودیتهای سیستم فعلی
• ارائه فهرستی از قابلیتهای موردنیاز در نسخه جدید
• بودجهبندی و زمانبندی دقیق
• مدیریت ریسکهای احتمالی (حذف دادهها، عدم سازگاری و مشکلات عملکرد)
• آموزش کافی به کارکنان در مورد نحوه استفاده از سیستم CRM جدید
• لاگ گیری (جایگاه گیری) از فعالیتهای موجود در نرمافزار
• امکان اتصال به باشگاه مشتریان بهصورت api
• مقیاسپذیری با رشد کسبوکار
• وجود استانداردهای امنیتی لازم
• رفع باگ
• برنامهریزی جهت انتقال دادهها
نکته مهم: با توجه به این موارد، ارتقا سیستم CRM یک فرآیند پیچیده است که نیازمند برنامهریزی دقیق، ارزیابی نیازها و توجه به جزئیات است. به همین دلیل توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با متخصصان CRM مشورت کنید تا بهترین تصمیم را برای کسبوکار خود بگیرید.
دریافت مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره از تیم رایا اپ کافی است فرم زیر را تکمیل نمایید یا از طریق شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید.
تماس از 11ظهر تا 10شب